vrijdag 1 december 2006

Prostitutie 2.0

Elke middelbare schoolklas kent wel zijn Harrie (m/v), want Harrie is van alle tijden. Harrie moet altijd op de goal staan, schaterlacht pijnlijke stiltes aan flarden, draagt de schoenen van zijn oudere broer af en is briljant in de exacte vakken. Harrie mag je gerust sociaal wat onbeholpen noemen. Vooral dat. Harrie - als je eens de moeite neemt met hem mee te fietsten naar school best een aardige vent - hoort er niet echt bij. Of eigenlijk: helemaal niet. Niemand die echt vrienden met Harrie wil zijn, hoe goed hij ook zijn best daarvoor doet. Vriendschap moet, zo luidt een oude volkswijsheid, van twee kanten komen.

Die oude volkswijsheid kan per vandaag bij het oud vuil. Op de site Fakeyourspace, een soort hulpmiddel voor mensen die actief zijn op Myspace, is het nu mogelijk om vrienden te kopen, meldt WebWereld. Voor twee dollar per maand laat de ‘vriend’ zo af en toe een commentaartje op je blog achter. Opdat de buitenwereld zal denken dat het wel goed zit met je sociale netwerk.

Ik kan nu wel roepen dat Fakeyourspace volkomen belachelijk is, maar stel je eens voor dat niemand je wil. Dat vreselijke gevoel dat je er voor niemand toe doet. Dan betaal je die 2 dollar toch grif? Het oudste beroep ter wereld, in versie 2.0.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Maak je geen zorgen, ik ben helemaal echt.
Of je nu op mijn comments zat te wachten is een tweede...

Benz zei

Die kon niet uitblijven... Kost dat nou?

Anoniem zei

Ja, was een inkoppertje....
Ik zal me nog even beraden over de kosten.